کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد
سرخط خبرها

نوستالوژی| ابومسلم، ناکام در نخستین دوره جام حذفی فوتبال کشور

  • کد خبر: ۷۷۲۳۵
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
نوستالوژی| ابومسلم، ناکام در نخستین دوره جام حذفی فوتبال کشور
فدراسیون فوتبال در آخرین روز‌های سال ۱۳۵۴ با فراخوان نمایندگان ۳۲ باشگاه منتخب کشور در ۲۱ اسفند اولین دوره رقابت‌های جام‌حذفی را قرعه‌کشی کرد؛ اقدامی که باعث هیجان‌بخشی و البته دیده‌شدن تیم‌های معمولی می‌شد.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ فدراسیون فوتبال در آخرین روز‌های سال ۱۳۵۴ با فراخوان نمایندگان ۳۲ باشگاه منتخب کشور در ۲۱ اسفند اولین دوره رقابت‌های جام‌حذفی را قرعه‌کشی کرد؛ اقدامی که باعث هیجان‌بخشی و البته دیده‌شدن تیم‌های معمولی می‌شد.

به‌موجب توافق، بازی‌ها به‌صورت تک‌حذفی و یک دیدار تا مرحله آخر پیگیری شد و قرعه فرد حکم به میزبانی تیم‌ها می‌داد، مشروط به اینکه میزبان به تیم میهمان بابت هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت از مبدأ به مقصد مبلغ ۶۰۰۰ ریال پرداخت کند و درآمد بلیت‌فروشی هم ۵۰-۵۰ منظور شود.۳۲ تیم حاضر در اولین دوره هم شامل ۱۶ تیم لیگ دسته‌اول و ۱۰ تیم لیگ دسته ۲ به‌اضافه ۶ تیم منتخب از سوی فدراسیون بود.


جدال پربرخورد در اصفهان

ابومسلمی‌ها طبق قرعه به تور سپاهان خوردند تا پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۵۵ در اصفهان برای صعود با این تیم دست‌وپنجه نرم کنند. شاگردان کولسکو رومانیایی که وضع خوبی هم در لیگ چهارم تخت‌جمشید نداشتند و قبل از این دیدار هم مغلوب دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن در لیگ سراسری شده بودند، پس از این بازی در اصفهان ماندند تا تکلیفشان در جام‌حذفی هم مشخص شود و آن‌گاه به‌سوی مشهد روانه شوند.


نقش‌آفرینی اکبر اوتی

نیمه اول دیدار ۲ تیم سرد و بی‌روح دنبال شد، اما با شروع نیمه دوم این شاگردان محمود یاوری بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند و خیلی زود به گل رسیدند، اما عباس مقدس‌زاده و کمک‌هایش متوجه نشدند که اکبر میثاقیان توپ را از درون دروازه بیرون کشیده که همین مسئله موجب اعتراض ۶۰۰۰ تماشاگر حاضر در ورزشگاه باغ همایون شد. دقیقه ۵۰ و برخورد توپ به دستان اکبر اوتی (میثاقیان) در محوطه جریمه و پنالتی اعلام‌نشدن، جو ورزشگاه را کاملا ملتهب کرد؛ به‌طوری‌که داور برای خواباندن این اعتراض‌ها گلی را که کمکش آفساید اعلام کرده بود، پذیرفت که از اینجا این مشکی‌پوشان بودند که بنای اعتراض گذاشتند و بعد از این گل که دقیقه ۷۰ به‌وسیله سیاوش حیدری به ثمر رسید، نه‌تن‌ها بازی از دست داور خارج شد، بلکه خشونت هم چاشنی کار ۲ تیم شد تا داور گیل‌عرب و میثاقیان از ابومسلم و رحیمی از سپاهان را با کارت زرد جریمه کند.


اعتراض و شوک به داور

سوت پایان که به صدا در آمد، برنده و بازنده به داور معترض بودند و دراین‌میان اکبر میثاقیان هم کمی به داور شوک داد؛ گویی از همان زمان بازیگری علاقه شدیدی به شوک‌دادن داشته است! با این شکست پرونده ابومسلم در جام‌حذفی در همان اولین گام بسته شد تا همان‌گونه که در لیگ چهارم تخت‌جمشید در مقابل کارنامه‌اش نمره منفی منجر به سقوط ثبت شد، در جام‌حذفی هم عملا حرفی برای گفتن نداشته باشد و هنوز شروع نکرده، به پایان برسد.


پس از کش‌وقوس‌های فراوان و طولانی‌شدن رقابت‌ها، فینال این مسابقات در ۳ دی ۱۳۵۵ در یک روز برفی در امجدیه تهران برگزار شد و قو‌های سپید انزلی با غلبه ۴ بر ۱ بر تراکتورسازان تبریزی اولین فاتح جام‌حذفی کشور شدند. برای ابومسلم در تک‌دیدار جام‌حذفی سال۵۵ این افراد به میدان رفتند: مهدی عسگرخانی، حسین امیدوار، اکبر میثاقیان، محمد پنجعلی، علیرضا گیل‌عرب، محسن بمانی (علی قجوقی از دقیقه ۶۰)، احمدرضا قلیچ‌خانی (کاپیتان)، وهاب نیسیان‌پور، جلیل قوچان‌نژاد، عباس موسیوند و محمود ابراهیم‌زاده.
مربی: استفان کولسکو با کمک سیدمهدی قیاسی.


ملوان اولین فاتح جام‌حذفی

در سایر دیدار‌ها شهباز با بهشهر ری، ذوب‌آهن با دارایی، نفت‌آبادان با بندر آبادان، ملوان‌انزلی با نیروی‌اهواز، رستاخیز خرمشهر با آتش‌نشانی کرمانشاه، صنایع الکترونیک شیراز با ماشین‌سازی تبریز، گمرک اهواز با بانک سپه تهران، همای تهران با جان‌دیر اراک، بانک‌ملی با راه‌آهن، پاس با پرسپولیس، تهران جوان با تاج، سپیدرود رشت با تراکتورسازی، آرشام کرمان با شیروخورشید ساری، بوتان تهران با گیو بندرانزلی و آرارات با برق شیراز مصاف کردند (نام تیم‌های میزبان ابتدا ذکر شده است).

 

در مرحله یک‌هشتم نیز خانه جوانان ساری بر گیو بندرانزلی، تراکتورسازی بر برق شیراز، ماشین‌سازی بر گمرک اهواز، ملوان بر نفت‌آبادان، پاس بر تهران‌جوان، رستاخیز بر سپاهان، راه‌آهن بر هما و شهباز بر دارایی غلبه کردند تا سهم شهرستانی‌ها در یک‌چهارم نهایی ۵ و سهم تهرانی‌ها ۳ تیم باشد. این دیدار‌ها ۷ خرداد برگزار شد. در مرحله یک‌چهارم تراکتورسازی ۴ بر ۱ جوانان ساری را شکست داد و پاس ۱ بر ۰ از سد راه‌آهن گذشت. تیم ملوان ۲ بر ۱ شهباز را شکست داد، رستاخیز خرمشهر نیز ۱ بر ۰ ماشین‌سازی تبریز را مغلوب کرد.

 

در مسابقات نیمه‌نهایی نیز بعد از آنکه در جریان بازی با پاس ۱ بر ۱ مساوی کرد، در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد و ملوان هم ۳ بر ۲ از سد رستاخیز گذشت تا ۲ تیم شمالی و آذری ایران به اولین فینال جام‌حذفی برسند. پس از کش‌وقوس‌های فراوان و طولانی‌شدن رقابت‌ها، فینال این مسابقات در ۳ دی ۱۳۵۵ در یک روز برفی در امجدیه تهران برگزار شد و قو‌های سپید انزلی با غلبه ۴ بر ۱ بر تراکتورسازان تبریزی اولین فاتح جام‌حذفی کشور شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->